Аz Egyesült Államokban a pandémia idején annyira megnőtt a kereslet a kisebb kiszerelésű ketchup iránt, így az a helyzet állt elő, hogy hiánycikk lett az amerikaiak egyik kedvenc paradicsomos mártása.
A BBC az USA-ban legnépszerűbb gyártót, a Heinz vezetőit idézi, akik szerint a megnövekedett kereslet mögött a pandémia idején nagy népszerűségnek örvendő házhozszállítás és az egyre több elvitelre készített étel áll. A kis alutasakos ketchup, amelyet általában ezek mellé adnak, teljesen kiszorította az éttermi asztalokra helyezett nagyobb flakonokat.
A gyártók igyekeznek tartani a tempót és már a gyártási folyamaton is változtattak, hogy kiszolgálják a megnövekedett igényeket, ám a kis kiszerelésű ketchup-kereslet egyelőre nagyobb, mint amennyit gyártani tudnak.
A Wall Street Journal szerint 2020 januárja óta a kiscsomagolású ketchup ára 13 százalékkal nőtt, ám ennek ellenére az éttermek és bisztrók üzletvezetői kénytelenek alternatív megoldásokat keresni, mert egyre nehezebb ketchupot beszerezni.
Fotó: Grafner/Getty Images