“Vissza akarjuk adni a rádiózás és a rádióhallgatás presztízsét” – mondta Buda Márton, aki az év eleje óta felel a Rádió 1, a Retro Rádió és a Best FM tartalmi és kereskedelmi kérdéseiért is.
Buda Márton az általa vezetett rádióknál új szakembergárdával, strukturális változásokkal, innovatív, egyedi, az onair és online platformokat egyaránt bevonó megoldásokkal tervezi megvalósítani ezt az ambíciózus célt, amelynek érdekében összefogna akár a konkurenciával is.
A legfrissebb hallgatottsági adatok szerint egyébként a Rádió 1 hallgatottságán és kereskedelmi bevételein máris érezhetőek az elmúlt hónapok változásai, a Kantar-Hoffman felmérése alapján stabilan egy millió fő feletti a napi hallgatottsága.
Nálunk 2020-ban sem állt meg az élet:
Akár más rádiókkal együttműködve is folytatni kell a rádiózás, mint műfaj népszerűsítését, új arcokkal, hangokkal, műsorokkal kell bővíteni a palettát, el kell érni azokat, akik ma egyáltalán nem hallgatnak rádiót – mondta az ügyvezető igazgató. Buda Márton évtizedek óta a hazai rádiózás egyik meghatározó alakja, aki az év elején vette át a rá bízott rádiók vezetését.
– Vissza akarjuk adni a rádiózás és a rádióhallgatás presztízsét. Itt az ideje, hogy megtaláljuk azokat, akik az elmúlt évtizedben fordultak el a rádióhallgatástól. Szeretnénk megmutatni nekik, hogy a régi értékek mellett újak is születnek ebben a műfajban. – mondta Buda. – Ennek érdekében közös kampányokban gondolkodunk más rádiókkal, bárkivel szívesen együttműködünk, akinek fontos a szakma, aki tud és akar is tenni a rádiózásért. Újra megfelelő szintre emelnénk a vidéki rádiókat és vonzó életpályamodellt szeretnénk kínálni a fiataloknak. Új hangokat és arcokat keresünk. Az egyik legfontosabb feladatunk a megfelelő tartalom előállítása adásban és adáson kívül is. A kereskedelmi bevételek optimalizálása mellett a brandépítésre is odafigyelünk. A rádióinkban erősítjük a reggeli sáv utáni életet és a hallgatók erőteljesebb bevonásával, valamint folyamatos promóciókkal érjük el, hogy erős érzelmi kötelék alakuljon ki a rádiók és a rádióhallgatók között.
Buda Márton azt is elárulta, ma kevesebb fiatal szeretne rádiós lenni, mint egy évtizeddel ezelőtt, de egy motivációs rendszer kiépítésével, vonzó életpálya modell kialakításával ezen lehet változtatni.
A megújulás részeként változott, finomhangoláson esett át a programing és a zenei kínálat is. A változások menedzselését Sivák Péter programigazgató vezeti. A Rádió 1-et érintő programváltozások több hónapja zajlanak. Ez az új irány egyébként a visszajelzések és a Kantar-Hoffman legutóbbi felmérése szerint is jó döntésnek bizonyult. A teljes lakosságban a reggeli sáv és a Balázsék népszerűsége töretlen, és már teljes napban is harmadik hónapja stabilan egymillió fő felett van a hallgatók száma a Rádió 1-nél.
Új igazgatót neveztek ki a rádiók reklámértékesítéséért felelős Media Time Kft. élére is a korábbi kereskedelmi vezető, Kapitány János személyében. A szakember kereskedelmi és nonspot igazgatóként továbbra is azon dolgozik, hogy a programcsoporttal szorosan együttműködve a spot megjelenések mellett maximalizálja a nonspot bevételeket és a kreatív megjelenéseket.
– Minden feltétel adott ehhez, az online tartalmakért felelős profi és elhivatott csapat segítségével már eddig is számos egyedi megjelenési lehetőséget dolgoztunk ki az ügyfelek számára – árulta el Kapitány. – A covid helyzetre elsőként reagálva új tartalommal, social media felületekkel kiegészített onair programokkal szinesítettük műsorainkat, mint például a World is mine kitelepülések, vagy a HomeShow, amellyel Balázsék tavaszi kitelepülését helyettesítettük és amelynek az elérése kimagasló volt. Emellett a célunk a vidéki Rádió 1 hálózat bevételeinek maximalizálása olyan, egyedileg az ügyfélre tervezett csomagokkal, melyek maximálisan figyelembe veszik az adott régió, város sajátosságait.
Kapitány Jánostól megtudtuk azt is, hogy a Media Time reklámbevétele 2020 júliusában és augusztusában is a 2019-es eredményeket is meghaladó megrendelésállományt produkált. A kereskedelmi igazgató kiemelte, mindez a program és a kereskedelmi osztály szoros együttműködésének, az új – az onair felületek mellett az online felületeket, facebook live közvetítést, product placementet is magában foglaló -, egyedi nonspot csomagoknak is köszönhető.
– Nagy sikerrel zártuk Balázsék őszi roadshow-ját is, mely ismét 5 városban szórakoztatta a helyszínen hallgatóinkat, és adott kiváló megjelenési lehetőségeket a szponzoraink számára is – tette hozzá a kereskedelmi és nonspot igazgató. – Bár a folyamatosan változó vírushelyzet folyamatos próba elé állítja rádióinkat és a teljes iparágat, továbbra is feltett szándékunk gyorsan és innovatívan reagálni az aktuális kihívásokra.