Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A 100 vállalatot rangsoroló “Best Global Brands” globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, a negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a negyedikre csúszott vissza a Google.
A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, a Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza.
Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota, a 8. a Mercedes-Benz, 9. a McDonald’s, és a 10. a Disney.
Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.
A százas listára először került fel az Instagram, a YouTube és a Zoom.
A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre.
A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről és két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került.
Forrás: MTI
Fotó: Pixabay